Veel gestelde vragen

 

Waarom de naam Thuiz bij?

Onze naam geeft aan waar het bij ons om draait: zowel ouder als kind zich thuis laten voelen bij alles wat wij doen.

 

Hoe zit het met ophalen en brengen?

Voor de halve dag opvang zijn wij zijn geopend van 8.00 tot 13.00 uur en hebben we twee ophaalmomenten: 12.00 en 13.00 uur. Dit doen wij bewust, omdat anders het ritme van de kinderen te veel wordt verstoord. Voor de hele naschoolse opvang kun je kiezen voor opvang tot 17.00 uur of tot 18.00 uur..

 

Tot hoe laat kan ik de kinderen ophalen van de BSO?

Dit kan tot 18.00 uur.

 

Zijn jullie het hele jaar open?

Wij zijn 40 weken per jaar open voor de reguliere opvang en daarnaast bieden wij de mogelijkheid om 12 weken per jaar gebruik te maken van vakantieopvang.

Voor de vakantieopvang dient u zich wel apart op te geven.

 

Kan ik een keertje komen kijken?

Ja, dat kan altijd. Als u dit even van tevoren laat weten, kunnen wij u ook te woord staan. Het is ook mogelijk om een ochtend of middag proef te draaien.

 

Kan ik mijn kind(eren) ook 1x in de week brengen?

Ja, dit is zeker mogelijk.

 

 

Kan ons kind ook zomaar een extra dag komen?

Ja in principe kan dat. Als u minimaal 24 uur van tevoren belt, kunnen we u vertellen of er een plek beschikbaar is. N.B. Wettelijk zijn wij gebonden aan een maximum aantal kinderen.

 

Betaal ik bij vakantieopvang voor alle vakantieweken?

Nee, u betaalt alleen de dagen die u afneemt.

 

Zit eten en drinken bij de prijs in?

Ja, eten en drinken zit bij de prijs in (luiers trouwens ook)!

Wij streven ernaar kinderen te stimuleren nieuwe dingen te eten.

 

Welke activiteiten bieden jullie aan?

Dit verschilt per periode, maar vaste activiteiten als dansen, koken en knutselen doen we iedere week.

 

Zitten die leuke activiteiten bij de prijs in?

Ja, de activiteiten zitten ook bij de prijs in en zijn echt heel erg leuk!

 

Ik krijg een factuur, maar het is vakantie?

Wij delen uw jaarbedrag door 12 maanden. Hierdoor ontvangt u elke maand een factuur.

 

Waar kan ik het LRK-nummer op deze website vinden?

Op de pagina Contact & locaties staat bij elke vestiging het LRK-nummer.

 

 

 

Heeft u als ouder een vraag of klacht? Bij wie kunt u dan terecht?

 

Wij zijn een open organisatie waar u altijd terecht kunt met u vragen en klachten. Wanneer u een klacht/vraagt heeft zullen wij u binnen 2 weken uitnodigen om u klacht te bespreken en op te lossen. Tevens zijn wij aangesloten bij het landelijk loket klachten en geschillen voor de kinderopvang. www.klachtenloket-kinderopvang.nl.

U kunt hier als ouder ook uw vraag of klacht neerleggen. Thuizbij heeft daarnaast ook een klachtenregeling welke u met deze link kan openenen en u kunt lezen hoe dit in zijn werk gaat. Ook maken wij jaarlijks een klachtenverslag welke voor ouders en oudercommissie in te lezen zijn. En ontvangen wij vanuit het klachtenloket elk jaar een rapportage over het afgelopen jaar. Wij ontvingen over 2016 geen klachten via het klachtenloket.