top of page

Veelgestelde vragen

  • Waarom de naam Thuiz bij?
    Onze naam geeft aan waar het bij ons om draait: Wij willen een plek bieden voor ouders en kinderen waar het zo vertrouwd is als thuis.
  • Zijn jullie het hele jaar open?
    Thuizbij Nederhorst den Berg is 51 weken per jaar geopend, behalve in het weekend en op nationale feestdagen en in de laatste week van het jaar (week 52). U kunt bij Thuizbij Nederhorst den Berg kiezen voor pakketen inclusief en exclusief de lokaal geldende vakantieweken.
  • Kan ik een keer komen kijken?
    U kunt een afspraak maken voor een rondleiding op onze locaties. We nemen dan ruim de tijd om kennis te maken en uw vragen te beantwoorden. U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. Het is ook mogelijk om een ochtend of middag proef te draaien.
  • Kan ons kind ook een keer een extra dag komen?
    In principe kan dat. Wettelijk zijn wij gebonden aan een maximum aantal kinderen per leidster. Als er plek is, dan kan uw kind gezellig bij ons komen. U moet wel minimaal 24 uur van tevoren bellen. We kunnen u dan vertellen of er een plek beschikbaar is.
  • Betaal ik bij vakantieopvang voor alle vakantieweken?
    Vakantieopvang geldt alleen voor de naschoolse opvang. Voor de naschoolse opvang hebben we de volgende pakketten: Naschoolse opvang 40 weken-pakket (Schoolweken) (dan worden de studiedagen e/o vakantiedagen die eventueel worden afgenomen extra in rekening gebracht.) Naschoolse opvang 48 weken-pakket (Schoolweken + vaste dagen in 8 vakantieweken) (80 uur om in te plannen in vakanties e/o voor studiedagen) Naschoolse opvang 51 weken-pakket (Schoolweken + vaste dagen in 11 vakantieweken) (110 uur om in te plannen in vakanties e/o voor studiedagen)
  • Wat zit er allemaal bij de prijs in?
    Eten, drinken en luiers zitten bij de prijs in. Ook de (standaard) opvolgmelk en verzorgingsproducten worden door ons geregeld. Wat u zelf nog meeneemt is een slaapzakje, reservekleding, een knuffeltje, eventueel afgekolfde, gekoelde moedermelk en andere specifieke producten voor de verzorging.
  • Wat krijgen de kinderen te eten en te drinken?
    Voor de allerkleinsten hebben we standaard Nutrilon. Wij zorgen voor een goed gevarieerd aanbod van voeding, zo hebben we dagelijks minimaal drie soorten vers fruit (ook seizoensfruit), dagelijks vers volkoren brood, een variatie aan hartig & zoet beleg voor op brood en ook in tussendoortjes variëren we verder dan een lange vinger en een maria biscuitje. Wij drinken per dag maximaal één bekertje licht aangemaakte limonade en bij het brood drinken we melk. Uiteraard houden we rekening me (dieet) wensen en allergieën. U geeft aan wat uw kind wel en/of niet mag
  • Welke activiteiten bieden jullie aan?
    Dit verschilt per periode, maar wij zorgen op het KDV en de NSO dagelijks voor een aanbod aan leuke (knutsel)activiteiten, uiteraard op de leeftijd afgestemd, waar de kinderen aan mee kunnen doen en waar de kinderen door de pedagogisch medewerkers bij worden begeleid. De kinderen op de halve dagopvang leren spelenderwijs om hun woordenschat te verruimen en de kennis van de wereld om zich heen te vergroten. Op de groepen hebben we specifiek ingerichte hoekjes, zoals een poppenhoek en een blokkenhoek, en speelgoed dat de kinderen uitdaagt in hun ontwikkeling. De kinderen worden door onze pedagogisch medewerkers spelenderwijs geprikkeld op emotioneel-, verstandelijk-, creatief- en motorisch vlak.
  • Zitten die leuke activiteiten bij de prijs in?
    Ja, de activiteiten zitten ook bij de prijs in!
  • Ik krijg een factuur, maar het is vakantie?"
    Wij delen uw jaarbedrag door 12 maanden. Hierdoor ontvangt u elke maand een factuur. Maandtarieven worden bepaald door het tarief per week te vermenigvuldigen met aantal weken afname per jaar. Voor een stabiel maandtarief wordt dit bedrag gedeeld door 12. Neemt u 40 weken af, dan krijgt u dus toch maandelijks een gelijke factuur, onafhankelijk van het aantal vakantieweken er in die maand vallen. U komt hierdoor niet voor verrassingen te staan.
  • Waar kan ik het LRK-nummer op deze website vinden?
    Onder locaties staat bij elke vestiging het LRK-nummer.
  • Wat zijn jullie mogelijkheden en tarieven?
    Er kan veel bij Thuiz bij. Graag bespreken we met u wat de mogelijkheden zijn. Wilt u vast inzage in onze tarieven dan vind u die hier.
  • Hoe zit het met halen en brengen?
    Thuiz bij heeft vaste breng- en haaltijden. Dit komt de rust op de groepen ten goede. Op het kinderdagverblijf kunt u uw kind(eren) tussen 7.30 en 9.00 uur brengen. Ophalen van uw kind(eren) kan tussen 16.30 en 18.00 uur. Van deze tijden afwijken kan uiteraard, wij horen dat dan graag, zodat wij kunnen zorgen dat uw kind(eren) klaar zijn om opgehaald te worden. Op de NSO worden de kinderen tijdens schoolweken door de medewerkers van de NSO opgehaald of de kinderen komen zelf naar de NSO. Als uw kind tijdens vakantiedagen de hele dag bij ons komt, dan kunt u uw kind tussen 7.30 en 9.00 uur brengen. Tussen 16.30 en 18.00 uur kunt u uw kind weer ophalen. Wij sluiten onze deuren om 18:00 officieel. Ons verzoek is om hier rekening mee te houden en te zorgen dat u uw kind dan heeft opgehaald. Het kan een keer voorkomen dat u het niet redt om uw kind op tijd op te halen. Lukt het dan ook niet om iemand anders in te schakelen die uw kind kan komen halen, dan blijven wij aanwezig tot u er bent. Informeer ons wel op tijd.
  • Kan ik mijn kind(eren) ook 1x in de week brengen?
    Onze minimale afname is één dag per week. Wij adviseren echter om uw kind minimaal twee dagen bij ons onder te brengen. Kinderen voelen zich sneller veilig en vertrouwd op het kinderdagverblijf als ze vaker komen. Bij flexibele opvang zullen wij met u bespreken of uw kind hier goed mee omgaat en zich prettig voelt.
  • Hoe werkt het Ouderportaal en de Ouderapp van Thuizbij?
    Het ouderportaal is ontwikkeld om informatie te delen over de opvang van uw kinderen. U kunt via het ouderportaal: Het opvangrooster van uw kind zien; De activiteiten van uw kind zien (logboek); Foto’s van uw kind zien; Een wijziging in uw gegevens doorgeven; Documenten inzien en downloaden. Daarnaast heeft Thuizbij sinds Oktober 2019 een mobiele app voor iOS en Android toestellen. De app laat tevens de planning, het logboek, de foto’s en gegevens van uw kind zien. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u het ouderportaal en de app kunt gebruiken.
bottom of page